WHO zatwierdza nową szczepionkę na koronawirusa

WHO zatwierdza nową szczepionkę na koronawirusa

Chodzi o indyjską szczepionkę Covaxin


Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) wydała zgodę na awaryjne zastosowanie szczepionki Covid-19 Covaxin, wspieranej przez rząd Indii.

Szczepionka została zatwierdzona w Indiach w styczniu, podczas gdy trzecia faza badań klinicznych wciąż trwała, co wzbudziło pewne obawy i krytykę.

Firma Bharat Biotech zajmująca się szczepionkami od tego czasu opublikowała dane sugerujące 78% skuteczność. WHO napisała na Twitterze, że korzyści znacznie przewyższają ryzyko.

Niektórzy eksperci wskazywali na przyspieszone recenzje i niekompletne dane, ale prezes firmy, dr Krishna Ella, powiedział, że szczepionka jest „200% bezpieczna”.

Grupa ekspertów WHO, która upoważnia do wydawania zezwoleń awaryjnych, zażądała w zeszłym miesiącu dodatkowych danych podczas przeglądu wniosku złożonego w lipcu przez Bharat Biotech.

W swoim poparciu WHO stwierdziła, że szczepionka jest zalecana do stosowania w dwóch dawkach, w odstępie czterech tygodni, dla wszystkich grup wiekowych 18 lat i starszych. Dodał, że Covaxin jest w 78% skuteczny przeciwko Covid 19 o dowolnym nasileniu 14 dni lub dłużej po drugiej dawce i jest wyjątkowo odpowiedni dla krajów o niskich i średnich dochodach ze względu na proste wymagania dotyczące przechowywania.

Średnia ocena to 4,1/5 na podstawie 36 recenzji

Wideo

Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.