Odkrycie NASA: 7 planet podobnych do Ziemi [wideo]

26 lutego 2017, 15:25

NASA ogłosiła odkrycie planet na których może istnieć życie

NASA odkryła 7 planet podobnych do naszej. Ten układ planetarny znajduje się w gwiazdozbiorze Wodnika, w odległości 40 lat świetlnych od Ziemi.

7 planet krąży wokół karłowatej czerwonej gwiazdy. Nowo odnaleziony system otrzymał nazwę Trappist-1.

O sensacyjnym odkryciu naukowcy z NASA poinformowali w środę, 22 lutego. Przy pomocy teleskopu NASA Spitzer Space odnaleziono unikalny system, składający się z 7 planet wielkości Ziemi wokół jednej karłowatej gwiazdy. Na trzech planetach prawdopodobnie znajduje się woda w stanie ciekłym, co podnosi prawdopodobieństwo powstania tam życia.

Ale macierzyńska gwiazda układu TRAPPIST-1 jest zupełnie odmienna od naszego Słńoca, a jej planety krążą po bardzo ciasnych orbitach.

To jedyny dotąd ujawniony układ tak bogaty w planety podobne do Ziemi.

Kolejne obserwacje będzie można wykonać dzięki Kosmicznemu Teleskopowi Jamesa Webba (JWST), który poleci na orbitę już w przyszłym roku.

Zobacz koniecznie: Fantastyczny widok Ziemi z kosmosu