Klęski żywiołowe

Trzęsienie ziemi w Japonii. Są ofiary śmiertelne [zdjęcia i wideo]

Japonię nawiedziło najsilniejsze trzęsienie ziemi od 5 lat.


W czwartek, 14 kwietnia, potężne trzęsienie ziemi nawiedziło południowe regiony Japonii (wyspę Kiusiu). Epicentrum klęski żywiołowej, znajdowało się w prefekturze Kumamoto w odległości 5 km od miasta Mashiki. Ognisko (hipocentrum) – na głębokości 10 km.

Magnituda wstrząsów podziemnych wyniosła 6,2 st. w otwartej skali Richtera. Trzęsienie ziemi trwało około 20 sekund. Zdaniem ekspertów, to jest najsilniejsze trzęsienie ziemi od marca 2011 roku.

W wyniku trzęsienia ziemi zginęło co najmniej 9 osób, a 2 tys. zostało rannych. Ponad 44 tys. mieszkańców musiało opuścić swoje domy.

Wstrząsy podziemne były odczuwalne na wyspie Kiusiu. Po głównym wstrząsie o sile 6,2 st. wystąpiły dziesiątki wstrząsów wtórnych, najsilniejszy o magnitudzie 5,9.

Prognozy sejsmologów nie są optymistyczne, w ciągu najbliższych dni może dojść do silnych wstrząsów wtórnych.

W prefekturze Kumamoto bez prądu pozostało ponad 16,5 tys. domów.

Na razie nie wydano ostrzeżenia przed falą tsunami.

W pobliżu miasta Kumamoto wykoleił się pociąg ekspresowy. W mieście Mashiki 20 budynkównie wytrzymało wstrząsu.

W mieście Kumamoto runęły ściany starożytnego zamku.

Zobacz też: USA: burza piaskowa w Arkansas. Są ofiary

Średnia ocena to 4,9/5 na podstawie 23 recenzji

Wideo

Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.