Wiadomości o pogodzie w Polsce i na świecie
Pogoda w twoim mieście

Podtopienia w Krakowie

T
19 maja 2014, 11:41

Wielka woda nie oszczędziła krakowskich bulwarów! Wisła zalała trasy spacerowe oraz przejście pod mostem Dębnickim. Ulewne deszcze ustały dopiero w niedzielę.

Na szczęście nie powtórzyła się sytuacja z 2010 roku, kiedy Wisła zalała nie tylko Bulwary Wiślane. Wówczas woda stanęła na wysokości krakowskich mostów, omal ich nie zrywając. W tym roku obyło się bez wielkiej powodzi. W niedzielę woda w Wiśle zaczęła sukcesywnie opadać. O godzinie 6 rano poziom Wisły wynosił już 560 cm. Stan alarmowy był wówczas przekroczony o 40 centymetrów. Woda jednak opadała z każdą godziną dzięki ustabilizowaniu się sytuacji pogodowej. Wygląda na to, że od poniedziałku krakowianie będą mogli cieszyć się już pięknym słońcem.

Na razie jednak trzeba zapomnieć o spacerach brzegiem Wisły. Bulwary nadal pozostają pod wodą. Zalane bulwary wpłynęły tez na zmianę trasy Cracovia Maraton. Teraz pod opadającą wodą widocznych jest wiele szkód, m.in. zerwany mostek będący przystankiem tramwaju wodnego przy Moście Grunwaldzkim. Tam gdzie wsiąka woda, zalega błoto pomieszane ze śmieciami.

Całe szczęście, że w Krakowie skończyło się tylko na niewielkich podtopieniach. Krakowianie mogą spać spokojnie, ponieważ 6-metrowa fala kulminacyjna przeszła przez Kraków w sobotę wieczorem.

Źródlo - Fakt.pl

4,5 средний рейтинг из 5 на основе 18 оценок
Słowa kluczowe:


Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.