Gdańsk: zabraknie pieniędzy na odśnieżanie


Nie dość, że zimą drogi w mieście rzadko kiedy są w dobrym stanie, to jeszcze może być gorzej. Włodarze grodu Neptuna mają zamiar zmniejszyć o ponad połowę budżet na zimowe utrzymanie miejskich arterii

Czarne, przejezdne, a co najważniejsze – bezpieczne drogi? Właściciele aut mogą na długo o nich zapomnieć. Tej zimy kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo wszystko wskazuje na to, że czekają ich fatalne warunki na drogach. Gigantyczne zaspy i zalegająca wszędzie pośniegowa breja będą tej zimy normą. Powód? W tym roku pieniądze na odśnieżanie już się kończą, a w przyszłym będzie ich mniej o przeszło 12 mln zł! – Według planów na 2013 rok koszt akcji Zima miał wynieść 22,5 mln zł, tylko do kwietnia wydano 20 mln zł, a plan na przyszły rok zakłada, że koszt akcji Zima wyniesie 10 mln zł – wylicza Maria Jaźwińska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Przeczytaj także

To przecież kropla w morzu potrzeb! Gdańscy włodarze już od dawna mówili, że zimowe utrzymanie dróg to „zamiana pieniędzy w błoto”. Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz na swojej stronie internetowej, analizując koszty utrzymania dróg w mieście, napisał w kwietniu: „Tylko w latach 2006–2012 wydaliśmy na odśnieżanie 81,5 mln zł. Może trzeba zadać sobie pytanie, czy warto aż tyle pieniędzy publicznych zamienić w błoto”. Panie prezydencie, na pewno warto! Chodzi przecież o bezpieczeństwo kierowców i pieszych.

Źródło - Fakt.pl

Średnia ocena to 5/5 na podstawie 90 recenzji

Wideo

Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.