Wiadomości o pogodzie w Polsce i na świecie
Pogoda w twoim mieście

Wymiana walut przez internet – czym wyróżniają się kantory online?

T
28 sierpnia 2017, 12:35

Kantory internetowe szturmem podbiły rynek polskich usług finansowych, oferując atrakcyjne warunki i możliwość przeprowadzania transakcji przez 24 godziny na dobę. Jak działają te podmioty, kto korzysta z ich usług i ile można zaoszczędzić decydując się na wymianę waluty online? Sprawdziliśmy to!

Kantory internetowe nie mają długiej tradycji na rynku finansowym – pierwsze serwisy, umożliwiające wymianę walut za pośrednictwem sieci www, powstały około 2009 roku, jednak przez ten czas zdołały wypracować pozycję lidera w swojej branży. Korzystne zmiany w prawie oraz dramatyczna sytuacja kredytobiorców zadłużonych we franku szwajcarskim spowodowały, że e-kantory zdeklasowały zarówno tradycyjne punkty wymiany walut, jak i banki. Jak to możliwe?

Ustawa antyspeadowa – jak wpłynęła na funkcjonowanie e-kantorów?

Na popularność kantorów internetowych bardzo dobrze wpłynęło wejście w życie ustawy antyspreadowej, dzięki której osoby, posiadające zobowiązania w obcych walutach, mogły zacząć spłacać je pieniędzmi kupionymi samodzielnie, np. w kantorze. To przyczyniło się do wzrostu popularności serwisów internetowych, oferujących kupno i sprzedaż euro, funtów, franków czy dolarów, a także spowodowało obniżenie marż narzucanych przez banki przy wymianie walut. Klienci, posiadający kredyty we frankach szwajcarskich zauważyli, że na transakcjach dokonywanych za pośrednictwem e-kantorów można dużo zyskać – oszczędności w skali roku sięgały kilkuset lub nawet kilku tysięcy złotych (w zależności od wysokości zobowiązania).

Ile można oszczędzić na usługach kantorów internetowych

Skalę oszczędności jakie można uzyskać korzystając z oferty internetowych serwisów wymiany walut doskonale obrazują statystyki z 2016 roku. Według danych za trzeci kwartał ubiegłego roku, średni spread narzucany przez banki w przypadku waluty euro wynosił aż 7,20%, zaś w przypadku kantoru internetowego – jedynie 0,5%. Podobnie wyglądały statystyki dla innych najpopularniejszych walut – dolara, funta czy franka szwajcarskiego, często internetowe platformy oferowały nawet kilkanaście razy niższy spread niż ich tradycyjne banki.

Jakie zalety mają e-kantory?

Internetowe platformy to przede wszystkim ogromna wygoda – transakcji opiewających na tysiące złotych można dokonywać bez wychodzenia z domu, co jest nie tylko niesamowicie komfortowe, ale również bezpieczne. Kantory online pozwalają błyskawicznie sprawdzić kursy walut i działają przez 24 godziny na dobę, a jedynym ograniczeniem są godziny księgowania się środków na koncie. Żeby skorzystać z usług platformy internetowej wystarczy posiadać 2 rachunki bankowe – w walucie polskiej i obcej, oraz dokonać rejestracji.

Nie tylko frankowicze

Wspomnieliśmy, że z usług kantorów internetowych chętnie korzystają osoby, posiadające zobowiązania w obcych walutach, szczególnie we franku szwajcarskim. To oczywiście nie jedyna grupa klientów – dużą część stanowią również przedsiębiorcy, prowadzący interesy z zagranicznymi kontrahentami lub firmy, które zaciągnęły kredyty na start działalności w obcej walucie. Chcesz sprawdzić kurs franka szwajcarskiego i kupić walutę po korzystnym kursie? Skorzystaj z usług kantoru internetowego, który zapewni Ci szybki dostęp do pieniędzy.

4,2 средний рейтинг из 5 на основе 48 оценок


Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.