Burze magnetyczne 2017: marzec

Burze magnetyczne w marcu 2017: szczegółowa prognoza aktywności geomagnetycznej na najbliższy miesiąc.


Według aktualnych prognoz heliofizyków, w marcu 2017 roku, aktywność słoneczna będzie wahać się od słabej do umiarkowanej.

Szczyt aktywności słonecznej przypadnie na 28-31 marca, wtedy prognozuje się burza magnetyczna klasy G2 (średnia). Silnych rozbłysków, klasy G3-G5, na Słońcu nie oczekuje się.

Geomagnetyczna prognoza marzec 2017:

  • 28 marca 2017 - niebezpieczeństwo burzy magnetycznej kategorii G2 (średnia);
  • 29 marca 2017 - niebezpieczeństwo burzy magnetycznej kategorii G2 (średnia);
  • 30 marca 2017 - niebezpieczeństwo burzy magnetycznej kategorii G1 (słaba);
  • 31 marca 2017 - niebezpieczeństwo burzy magnetycznej kategorii G1 (słaba);
  • 2 kwietnia 2017 - niebezpieczeństwo burzy magnetycznej kategorii G1 (słaba).

Burza magnetyczna (geomagnetyczna) – nagłe i intensywne zmiany magnetosfery Ziemi. Zaburzenia te powodowane przez koronalne wyrzuty masy ze Słońca, powstające w czasie trwania rozbłysków, wywołują gwałtowne zmiany parametrów fizycznych wiatru słonecznego. Te z obłoków cząstek naładowanych, które przemieszczają się w kierunku Ziemi, docierają tam przeważnie po 20-70 godzinach i natrafiają na ziemską magnetosferę.

Obecnie istnieje globalny system wczesnego ostrzegania przed rozbłyskami słonecznymi.

Średnia ocena to 4,5/5 na podstawie 57 recenzji

Wideo

Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.