Dzień Świstaka 2018 [wideo]

2 lutego – nietypowe święto Dzień Świstaka


Dzień Świstaka 2018

Dzień Świstaka (Groundhog Day) – ciekawe święto obchodzone 2 lutego w USA i Kanadzie, którego bohaterem jest świstak amerykański. Według jego zachowania prognozuje się pogoda na najbliższy miesiąc.

Jeśli poranek 2 lutego jest słoneczny i zwierzę zobaczy swój cień - zwiastuje to jeszcze sześć tygodni zimy. Jeśli nie - to oznacza, że wiosna jest już blisko. Przepowiednia ta sprawdza się w około 50% przypadków, co w praktyce oznacza zupełny przypadek.

Przeczytaj także

W miasteczku Punxsutawney (stan Pensylwania w USA) świstak wabi się Phil. W 1993 powstała komedia romantyczna pod tytułem Dzień Świstaka, której akcja wiąże się z tym świętem.

Od 1887 roku świszcz Phil zobaczył swój cień 100 razy (ostatni raz w 2015 r.), zaś cienia nie zobaczył 18 razy (po raz ostatni w 2016 r.).

Najsłynniejsze świstaki Kanady i Stanów Zjednoczonych

  • Punxsutawney Phil – pierwszy i najpopularniejszy świstak w USA.
  • Wiarton Willie – najsłynniejszy świstak w Kanadzie.
  • Staten Island Chuck – oficjalny świstak-synoptyk Nowego Jorku. 2 lutego o 7:30 rano przypowiada prognozę pogody.
  • Shubenacadie Sam, Nowa Szkocja, Kanada
  • Balzac Billy mieszka w kanadyjskiej prowincji Alberta.
  • Jimmy the Groundhog - stan Wisconsin, USA
  • General Beauregard Lee – stan Georgia, USA
Średnia ocena to 4,3/5 na podstawie 66 recenzji

Wideo

Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.