ukraine-flag UWAGA! Możesz pomóc Siłom Zbrojnym Ukrainy, dokonując przelewu ze swojej karty płatniczej za pomocą tego linku

Naukowcy odkryli tajemnicę gigantycznych czarnych dziur

Badacze odkryli jedną z tajemnic supermasywnych czarnych dziur o gigantycznych rozmiarach.

Specjalistom udało się dowiedzieć, co zapewnia tym supermasywnym obiektom kosmicznym „pożywienie”, ale ich pochodzenie jest wciąż niewiadome.

W Instytucie Astronomii Towarzystwa Maxa Plancka w Niemczech badacze odkryli jedną z tajemnic supermasywnych czarnych dziur o gigantycznych rozmiarach. Podaje Phys.org.

Przeczytaj także

Poprzednio astronomowie odkryli, że wokół wczesnych galaktyk znajdują się gigantyczne zbiorniki zimnego gazu.

Za pomocą Very Large Telescope w Chile naukowcy zbadali 31 kwazar, okazało się, że niektóre z nich są otoczone chmurami wodoru o długości do 100 tysięcy lat świetlnych.

Naukowcy badali kwazary znajdujące się w odległości około 12,5 mlrd lat świetlnych. Ten wiek mniej więcej odpowiada epoce wszechświata - 870 milionów lat.

Okazało się, że w okolicach 12 z badanych kwazarów istnieją chmury gazu, które są głównym źródłem pożywienia dla olbrzymich czarnych dziur.Ich masa przekracza masę Słońca o kilka miliardów razy. Powstanie tych czarnych dziur pozostaje zagadką.

Przeczytaj również: Na Ziemi odnotowano 100-metrowe tsunami