Ubezpieczenie dla kuriera — na co zwrócić uwagę?
W pracy kuriera prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą samochód dostawczy to kluczowe narzędzie. Jakie ubezpieczenie wybrać, aby zminimalizować ryzyko przestoju i utraty przychodów? Co można objąć ochroną ubezpieczeniową? Na co zwrócić uwagę podczas zakupu polisy?
Przedsiębiorcy pracujący jako kurierzy przykładają dużą wagę do ofert ubezpieczeniowych. Jest to istotny składnik kosztów w tego typu działalności, niezależnie od tego, czy jest to firma jednoosobowa, czy większe przedsiębiorstwo. Niektóre polisy, jak np. ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, to ustawowy obowiązek. Jednak w przypadku przedsiębiorców OC to nie tylko ubezpieczenie komunikacyjne, ale także ochrona na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania wynikającego z zawartej z kontrahentem umowy.
Co jeszcze ubezpieczyć?
Ubezpieczenia dodatkowe to kluczowe narzędzie do zabezpieczenia interesów kuriera na wypadek zaistnienia sytuacji nieprzewidzianych. W tym zakresie interesująco skonfigurowana jest oferta courier insurance brytyjskich firm. Przewiduje ona zabezpieczenie:
- samochodu ciężarowego,
- towarów w transporcie,
- warunków umowy z klientem,
- szeroko pojętej odpowiedzialności cywilnej.
Przeczytaj także
Ubezpieczyciele typu Insurance Factory dostarczają pakiety zoptymalizowane pod kątem ochrony zarówno narzędzi pracy, jak i przychodów z działalności. Szereg opcjonalnych franszyz pozwala zabezpieczyć praktycznie każdy element wyposażenia kuriera, także jego gadżety elektroniczne jak nawigacja, smartfon czy kluczyki do samochodu.
Jak wybrać ofertę ubezpieczeniową?
To ważne, aby w dynamicznej pracy kuriera mieć odpowiednie wsparcie ubezpieczeniowe. Wybierając ofertę, zawsze warto zapoznać się z warunkami polisy i sprawdzić wysokość sum gwarancyjnych. Najlepiej, aby poziom zabezpieczenia był adekwatny do podjętych zobowiązań, a w razie kradzieży pojazdu, wypadku lub awarii gwarantował możliwie najszybszy powrót do pracy. Z uwagi na dynamiczny rozwój rynku przesyłek kurierskich w Polsce, który z kolei jest pochodną rosnącego rynku e-commerce, można spodziewać się rosnącej konkurencji także w dziedzinie ubezpieczeń dla kurierów. Raport Perspektywy wzrostu rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce do 2018 roku przewiduje jego średnioroczne tempo wzrostu na poziomie ok. 12% (źródło: https://www.pwc.pl/pl/pdf/kep-raport-pwc.pdf).