Wiadomości o pogodzie w Polsce i na świecie
Pogoda w twoim mieście

Mity i legendy o deszczu

T
13 lipca 2017, 16:58

Ciekawe fakty dotyczące pogody

1.W Portugalii deszcz jest oficjalnym powodem nie iść do pracy.

2.Gra dart (rzutki) wzięła swoje początki od rywalizacji pomiędzy znudzonymi wojownikami, którzy spędzali czas w knajpie pod czas deszczu.

3.Zapach ozonu odczuwalny pod czas deszczu, tworzą sinice i promieniowce. Substancja nadająca deszczu zapach, nazywa się – geosmina.

4.Mieszkańcy Ugandy nie boją się burz, bo są do nich przyzwyczajeni – w tym kraju deszcz pada 250 razy w roku.

5.Przyczyną pojawienia się prognozy pogody w radiu był deszcz. Jeden Amerykanin, właściciel radio-stacji, którego złapał ulewny deszcz, wymyślił nową rubrykę - prognozę pogody, która opowiadała o pogodzie kilka razy dziennie.

6.W Botswanie ludzi witają się „pula” (to znaczy „deszcz”), waluta narodowa też nazywa się „deszcz”.

7.W Kubie deszcz pada tylko pod czas sjesty, a w Tajlandii – tylko w nocy.

8.Miasto Cherapundzhi (Indie) – najbardziej deszczowe miejsce na planecie. Corocznie tam spada 26 460 mm opadów.

9.W mieście Winesburg (stan Ohio), każdego roku w ciągu 100 lat, 29 lipca pada deszcz.

10.Najcięższy opad gradu odnotowano 14.04.1968 r. w mieście Gopalganj, gradziny ważyły 1 kilogram, ten grad zabił 92 osoby.

Meteoprog.pl prognoza pogody
4,3 средний рейтинг из 5 на основе 58 оценок
Słowa kluczowe:


Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.