Wiadomości o pogodzie w Polsce i na świecie
Pogoda w twoim mieście

Przysłowia pogodowe

T
24 czerwca 2015, 08:00

Jak święty Jan się obwieści, takich będzie dni czterdzieści.

Do świętego Jana woła o deszcz kania, a po świętym Janie chodzą w deszczu konie.

Gdy Jan Chrzciciel skropi, mokre będą kopy.

Gdy Jan z deszczem przybywa, to słota bywa także i we żniwa.

Gdy święty Jan łąkę kosi, lada baba deszcz uprosi.

Gdy się Jan Chrzciciel w dżdżystej kąpie wodzie, deszcze żniwom bywają wtenczas na przeszkodzie.

Gdy się święty Jan rozczuli, w Nawiedziny (02.07) się utuli.

Jak się Janek rozbeczy, a Maryś (02.07) go nie utuli, to będzie beczał do świętej Urszuli (21.10).

Jak się Janek rozczuli, a Magdalena (22.07) go nie utuli, to będzie płakał do świętej Urszuli (21.10).

Jak się święty Jan rozpada, to też pada nie lada.

Jutro święty Janek, puścmy na wodę wianek.

Już Jan ochrzcił wszystkie wody, umyjcie się dla ochłody.

Już przed świętym Janem, zajmij się swym sianem.

Kiedy z Janem przyjdą deszcze, to sześc niedziel kropi jeszcze.

Na świętego Jana bywa Wisła wezbrana.

Na święty Jan, jagód dzban.

Przed świętym Janem o deszcz prosic - potem sam się będzie rosic.

Przed świętym Janem o deszcz prosic nam potrzeba, gdyż po świętym Janie bez próśb dają go z nieba.

Przed świętym Janem najdłuższy dzień panem.

4,1 средний рейтинг из 5 на основе 57 оценок


Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.