Dlaczego warto korzystać z opcji Zakupy Google do promocji sklepów internetowych?

Reklama w Google AdWords to doskonała forma promocji sklepów internetowych, często rekomendowana jako jedna z najskuteczniejszych metod wsparcia sprzedaży on-line. Google stara się utrzymać pozycję lidera w zakresie proponowanych rozwiązań dedykowanych do promocji sprzedaży internetowej, co jakiś czas udostępniając nowe narzędzia. Jednym z nich są bez wątpienia Zakupy Google, którym warto poświęcić więcej uwagi.


Usługa Google Shopping, dostępna w polskiej wersji wyszukiwarki od drugiej połowy 2013 roku, ciągle nie jest w pełni wykorzystywana przez firmy zajmujące się promocją w Google AdWords. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest fakt, że przygotowanie strategii promocji przy wykorzystaniu tej opcji wymaga odpowiedniej wiedzy, którą posiadają głównie firmy specjalizujące się w Google AdWords. Dlatego też warto zdecydować się na współpracę z profesjonalną firmą taką jak www.ditum.org, która posiada duże doświadczenie i kompetencje pozwalające na zaplanowanie promocji w sposób, który przy jak najmniejszym budżecie pozwoli osiągnąć jak najwyższy poziom konwersji.

Jakie korzyści dają sklepom internetowym Zakupy Google? Przede wszystkim możliwość promowania konkretnych produktów na najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwania. Oferty zakupu pojawiają się w specjalnym boksie, który pojawia się po prawej stronie naturalnych wyników wyszukiwania, ponad linkami sponsorowanymi. Kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarce nazwę konkretnego produktu, pojawia się boks z ofertami z Google Shopping. Promowane oferty posiadają link kierujący do strony sklepu, na której użytkownik może dokonać bezpośredniego zakupu, zdjęcie, cenę, nazwę sprzedawcy, opcjonalnie także hasło promocyjne. Umieszczenie boksu z ofertami promowanymi w Zakupach Google na samej górze wyników wyszukiwania zapewnia im dobrą widoczność i sprawia, że są one chętnie klikane przez użytkowników poszukujących konkretnych towarów. Dodatkowym plusem jest umieszczenie w ofercie zdjęcia produktu oraz jego ceny, dzięki czemu w link promocyjny klikają głównie osoby realnie zainteresowane zakupem danego produktu w podanej cenie, co znacznie zwiększa poziom konwersji z ruchu z wyszukiwarki. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że link dołączony do oferty w Google Shopping kieruje użytkowników bezpośrednio do strony, na której może on złożyć zamówienie, co ogranicza konieczność samodzielnego odnalezienia interesującego produktu przy wykorzystani wyszukiwarki lub filtrowania kategorii w sklepie internetowym.

Reklama w Zakupach Google jest rozliczana w modelu CPC (cost per click, czyli opłata tylko za kliknięcia), co w połączeniu ze stosunkowo wysokim poziomem konwersji sprawia, że jest ona obecnie jedną z najbardziej efektywnych metod wsparcia sprzedaży on-line. Powinny zainteresować się nią przede wszystkim firmy, których głównym profilem działalności jest sprzedaż towarów przez Internet, dla których najważniejszym kryterium skuteczności kampanii jest pozyskanie jakościowego ruchu i wysoki współczynnik konwersji z kliknięć z Google AdWords.

Średnia ocena to 4,3/5 na podstawie 23 recenzji

Wideo

Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.