Małopolska stolicją winiarstwa

Małopolska staje się stolicą winiarstwa. W całym regionie działa już 100 winnic, a polskie wino cieszy się coraz większym uznaniem smakoszy.


Wina z Małopolski cieszą się coraz większą popularnością. W regionie trunek produkuje już 100 winnic. Na razie większość z ich właścicieli to pasjonaci, nie liczący na szybki zarobek, dlatego rodzime wina nadal są produktem niszowym. Dostępne jest w sklepach internetowych, niektórych restauracjach oraz sklepach winiarskich. W zwykłym markecie ich nie dostaniemy. Na razie, bo polski rynek winiarski przeżywa prawdziwy rozkwit.

Winiarze z Małopolski regularnie wyjeżdżają za granice, by u swoich francuskich, czy węgierskich kolegów zgłębiać tajniki uprawy winorośli. Jak widać wyjazdy przynoszą efekty, bo w całej Małopolsce mamy już ponad 100 winnic. 15 z nich tworzy tzw. Małopolski Szlak Winny, specjalną trasę dla zwiedzających.

Winnice należące do "Szlaku" przyjmują gości, oferują im nocleg i rzecz jasna degustację win. W Polsce cały czas przybywa zwolenników tzw. enoturystyki, czyli zwiedzania winnic. Mało tego! Nasze rodzime produkty coraz częściej są doceniane zagranicą. Zdobywamy nawet nagody w międzynarodowych konkursach, jak tym który w czerwcu odbył się w Łańcucie. Było tam 277 win z 15 krajów, z czego aż 20 polskich trunków zdobyło medale.

Źródło - Fakt.pl

Średnia ocena to 4,7/5 na podstawie 55 recenzji

Wideo

Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.