ukraine-flag UWAGA! Możesz pomóc Siłom Zbrojnym Ukrainy, dokonując przelewu ze swojej karty płatniczej za pomocą tego linku

Naukowcy obliczyli ile jeszcze może istnieć Wszechświat

Wygląda na to, że Wszechświat wcale nie jest wieczny. Wynika to z obliczeń fizyków, w których wzięli pod uwagę masę odkrytej w zeszłym roku cząsteczki mogącej być bozonem Higgsa.

Badacze pracujący dla Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych (CERN) wciąż sprawdzają, czy za pomocą Wielkiego Zderzacza Hadronów – największego akceleratora cząstek na świecie – udało im się odkryć bozon Higgsa. Bozonem Higgsa nazywa się hipotetyczną cząstkę, która nadaje masę materii. Jeśli istnienie tego „Świętego Graala fizyki” zostanie potwierdzone, na pewno pomoże rozwikłać jedną z najważniejszych zagadek – to, w jaki sposób Wszechświat powstał 13,7 mld lat temu. Pozwoli też uzyskać odpowiedź na pytanie, w jakich okolicznościach prawdopodobnie dojdzie do jego końca.

Koncepcja mówiąca o tym, że Wszechświat nie jest wieczny, od dawna chodzi po głowie fizykom. Wykrycie potencjalnego bozonu Higgsa pozwoliło im przekonać się, że te przypuszczenia mogą być słuszne. Podstawiając do jednego z równań masę ewentualnego bozonu Higgsa, która wynosi 126 miliardów elektronowoltów, otrzymano niepokojący wynik.

- Nasze obliczenia mówią, że Wszechświat jest nietrwały i za kilkadziesiąt miliardów lat może go już nie być – powiedział Joseph Lykken z CERN.

Wcześniej, bo już za 4,5-5 mld lat, Ziemia zostanie pochłonięta przez Słońce.

Źródło - losyziemi.pl