Wiadomości o pogodzie w Polsce i na świecie
Pogoda w twoim mieście

Jak dbać o zdrowie zimą?

T
9 stycznia 2013, 11:08

Zdrowie jest największą wartością i powinniśmy o nie dbać, szczególnie teraz - zimą, kiedy to spada odporność naszego organizmu.

Czujemy się osłabieni i zniechęceni do działania, a niska temperatura na dworze sprzyja dodatkowo przeziębieniom i większej zachorowalności na grypę. Aby temu zapobiec i cieszyć się dobrym zdrowiem przez całą zimę, warto przestrzegać poniższych zasad.

W okresie zimowym:

1. Znaczący wpływ na zdrowie ma dieta

Nieprawdą jest, że powinniśmy jeść dużo tłustych potraw. Tłuszcze (a także słodycze i alkohol) powodują, że stajemy się apatyczni, senni mniej aktywni umysłowo. Posiłki powinny być przede wszystkim bogate w mikroelementy i witaminy - najważniejszą, zwiększająco odporność organizmu, jest witamina C występująca m.in.: w cytrusach, owocach sezonowych (porzeczkach, wiśniach i truskawkach), a także w kiszonej kapuście.

Zimą powinniśmy dostarczać organizmowi odpowiednią porcję pieczywa pełnoziarnistego, a nawet samych ziaren zbóż - są one bogate w witaminy z grupy B i pozytywnie wpływają na układ nerwowy. Oprócz tego, w naszej zimowej diecie powinny znaleźć się ryby, bo zawarte w nich tłuszcze sprzyjają syntezie serotoniny, która jest odpowiedzialna za dobry nastrój.

Posiłki powinniśmy jadać regularnie, zabezpieczając się w ten sposób przed nagłym uczuciem znużenia i rozdrażnienia.

Najważniejsze źródła witamin:

marchew, pomidory, papryka, szpinak - wit. A;

mięso, ziemniaki, ryż, nabiał, zboża - wit. z grupy B;

oleje roślinne, soja - wit. E;

warzywa liściaste, nabiał, żółtko jaj - wapń;

mięso, warzywa, rośliny strączkowe, nabiał - cynk;

marchew, buraki, pietruszka, zboża - krzem;

kasza gryczana, owoce cytrusowe, czerwone wino - flawonoidy.

2. Ważne jest to, jak się ubieramy

Wychodząc na dwór powinniśmy mieć na sobie odpowiednio grubą kurtkę, czapkę, szalik oraz rękawiczki. Taki ubiór ochroni nas przed zimnem i ewentualnym przeziębieniem. Nie możemy również zapomnieć o nieprzemakalnym obuwiu. Pamiętajmy, aby nie wyziębiać organizmu. Ważne jest również odpowiednie nawilżanie pomieszczeń, w których przebywamy i śpimy. Zadbajmy o to, aby nie było ani za zimno, ani za gorąco. Wysokie temperatury nie wpływają dobrze na nasz organizm, dlatego zarówno w domu jak i w pracy powinniśmy stosować nawilżacze powietrza.

3. Pamiętamy o skórze i włosach

Na działanie niskiej temperatury, wiatru i mrozu najbardziej narażona jest skóra twarzy i dłoni, a także nasze włosy. Kosmetyki do ciała nie powinny zawierać alkoholu - powoduje on odwodnienie organizmu, a to z kolei suchość skóry. W okresie zimowym powinniśmy stosować kremy z odpowiednimi filtrami. Nie tylko latem słońce może poparzyć naszą twarz - zimą jego promienie są bardziej skoncentrowane, poprzez odbijanie się od śniegu.

Włosy stają się zimą kruche, wypłowiałe i szorstkie. Powinniśmy więc zaopatrzyć się w odżywczy szampon i taką samą odżywkę, regularnie podcinać końcówki włosów, a także korzystać z zabiegów pielęgnacyjnych (np.: regeneracyjnych).

Jeśli nasze włosy są matowe, skóra sucha i szorstka, a paznokcie łamliwe, powinniśmy wzmocnić je dodatkowo nutrikosmetykami, czyli preparatami odżywiającymi skórę od środka.

Zima to dobry okres na regenerację skóry po lecie. Zabiegi nawilżające czy złuszczające na twarz i ciało, powinniśmy dodatkowo uzupełniać pielęgnacją domową, którą specjalista dobiera odpowiednio do przeprowadzonego w gabinecie zabiegu.

Źródlo - http://www.poradopedia.pl/

4,4 средний рейтинг из 5 на основе 73 оценок
Słowa kluczowe:


Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.