Wiadomości o pogodzie w Polsce i na świecie
Pogoda w twoim mieście

Wzmocnij organizm na wiosnę

T
6 marca 2018, 08:54

Choć słońce coraz wyżej i żyć się chce coraz bardziej, nie jest to najlepsza dla nas pora roku.

Wiosną jesteśmy cztery razy bardziej narażeni na infekcje górnych dróg oddechowych niż jesienią. To dlatego, że nasz organizm jest osłabiony zimą - brakiem witamin, promieni słonecznych, siedzącym trybem życia.

A ponieważ do przebudzenia po tym zimowym śnie potrzebuje sporo energii, należy mu jej dostarczyć.

Jak to zrobić?

Dzień zaczynaj od kilku głębszych oddechów przy otwartym oknie

Co dzień spaceruj (maszeruj, biegaj) co najmniej pół godz., najlepiej w miejscach oddalonych od ruchu ulicznego. Jedz trzy razy dziennie warzywa i dwa razy dziennie owoce. Często sięgaj po kiszonki bogate w wit. C (ta witamina jest zachowana w kiszonkach w ok. 90 proc.) i acetylocholinę wzmacniającą organizm i regulującą ciśnienie krwi

Spożywaj dużo produktów bogatych w cynk, który ma silne właściwości uodparniające, ponadto skutecznie chroni przed infekcjami. Cynk zawarty jest m.in. w jajach, mleku, pestkach dyni, płatkach owsianych, czosnku

Wysypiaj się, bo podczas snu organizm znakomicie się regeneruje. Zdrowy sen nie powinien jednak trwać dłużej niż 8 godz. Dłuższy osłabia organizm

Ubieraj się "na cebulkę". Ta pora roku jest kapryśna, lepiej więc, wychodząc z domu, być przygotowanym na te kaprysy.

Co najmniej 2 razy w tygodniu zjedz porcję tłustej morskiej ryby (śledź, makrela, tuńczyk, łosoś) bogatej w kwasy omega-3. Mają one wszechstronne działanie, a jednym z najmocniejszych jest wspieranie naszego systemu odpornościowego

Hartuj się, np. biorąc naprzemienne zimno-ciepłe prysznice. Możesz też nalać zimnej wody do miski (na ok. 3 cm), na kilka minut zanurzyć w niej stopy, a potem osuszyć i nałożyć ciepłe wełniane lub bawełniane skarpety. Taki zabieg najlepiej zrobić przed położeniem się do łóżka

Wypracuj sobie jakąś własną metodę walki ze stresem, rób sobie więcej przyjemności. Stres to jeden z poważniejszych czynników osłabienia organizmu.

Zaleca dr n. med. Leszek Marek Krześniak:Korzystaj z darów natury

Lada moment pojawią się pierwsze listki mniszka, czyli pospolitego mlecza. Wiosenna sałatka, sok z tej rośliny to doskonały sposób na wzmocnienie i odmłodzenie organizmu. Mniszek rośnie wszędzie, ale do spożycia wybierajmy tylko ten, który rośnie daleko od zanieczyszczonych miejsc.

Źródło - http://www.se.pl

4,3 средний рейтинг из 5 на основе 44 оценок
Słowa kluczowe:


Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.