Wiadomości o pogodzie w Polsce i na świecie
Pogoda w twoim mieście

Niedługo będziemy pili tylko wirtualne piwo

T
2 sierpnia 2010, 16:29

Niemieccy badacze udowodnili, że ocieplenie klimatu negatywnie oddziała na smak i jakość piwa. Podwyższenie temperatury na planecie zmienia smakowe właściwości chmielu. 

 

Zmiany temperatury doprowadzić mogą do skąpych urodzajów jęczmieniu i chmielu. Dlatego właśnie słynny smak piwa może się zmienić.

Podwyższenie temperatury na planecie zmienia właściwości smakowe chmielu. Po przeprowadzeniu badań nad chmielem Humulus lupulus, naukowcy doszli do wniosku, że za ostatnie 56 lat znacznie zmieniła się w nim zawartość alfa-kwasów. Każdy rok zmniejsza się ona na 0,06%. Właśnie alfa-kwasy nadają piwu szczególny gorzkawy posmak.

Globalne ocieplenie już teraz szkodzi rolnictwu w tym urodzajowi jęczmienia. Skwar i upał poważnie na niego wpływają. W zeszłym roku jego ilość w Niemcach zmniejszyła się z 1,6 mln ton do 1,2 mln ton. Natomioast cena wzrosła o 40%. Jedna tona jakościowego jęczmieniu teraz kosztuje ponad 385 euro. Nie wszystkie browarnie podczas kryzysu mogą kupować surowiec w takiej cenie. Dlatego farmerzy zupełnie przestają hodować jęczmień.

Browarstwo w Czechach, Niemczech i Włochach jest zagrożone. Już mniej niż za 10 lat nie zmożemy poczuć ulubiony smak piwa.

 

4,7 средний рейтинг из 5 на основе 23 оценок
Słowa kluczowe:


Potrzebujemy Twojej zgody

Meteoprog i nasi Usługodawcy mogą przechowywać i uzyskiwać dostęp do danych osobowych, na przykład plików cookie, identyfikatorów urządzeń lub innych podobnych technologii na Twoim urządzeniu oraz przetwarzać te dane w celu personalizowania treści i reklam, a także udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania ruchu internetowego.

  • Przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji na Twoim urządzeniu

    Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje na Twoim urządzeniu mogą być przechowywane lub udostępniane w celach wskazanych powyżej.

  • Spersonalizowane reklamy i treści, pomiary reklam i treści, statystyki odbiorców i rozwój produktów

    Reklamy i treści mogą być personalizowane na podstawie profilu. Można też dodać więcej danych, aby lepiej spersonalizować te reklamy i treści. Skuteczność reklam i treści może również być zmierzona. Można także uzyskać wgląd w odbiorców, którzy widzieli dane reklamy i treści. Takie dane mogą być wykorzystywane, aby rozwijać lub usprawniać wrażenia użytkowników, systemy i oprogramowanie.

Klikając „Zgadzam się”, zezwalasz na użycie wskazanych plików cookie, identyfikatorów urządzeń, sygnałów nawigacyjnych sieci web lub innych podobnych technologii. Ustawienia te można zmienić w przeglądarce na danym urządzeniu.

W niektórych przypadkach polegać można na zasadzie uzasadnionych interesów, a nie udzielonej zgodzie. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszej Polityce Prywatności i Warunkach dot. Plików Cookie.