When you browse on this site, cookies collect data to enhance your experience and personalize the content and advertising you see.
Visit our Privacy Policy to learn more. By continuing to use the site, you agree to this use of cookies and data.

Dlaczego trzeba pić wodę?

T
11 grudnia 2017, 11:21

Ciało człowieka składa się głównie z wody. Nasze funkcjonowanie bez niej jest niemożliwe i jest nam ona niezbędna do życia. Niestety bardzo często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo istotną rolę w funkcjonowaniu naszego organizmu odgrywa woda. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na pytanie dlaczego woda jest tak ważna, dlaczego i w jakiej ilości należy ją pić.

Dlaczego trzeba pić wodę?

Ciało człowieka a woda…

Krew składa się w ponad 80% z wody, mózg 76%, płuca 90%. Ponadto praca stawów i mięśni, byłaby bez wody niemożliwa. W ludzkich kościach jest od 13 do 22% wody. Śmiało można stwierdzić, że przeciętnie składamy się w 70% z wody. Co prawda ilość wody w naszym organizmie spada wraz ze wzrostem wieku, jednak nigdy nie należy zapominać o jej picu. Niedostateczne nawodnienie organizmu, może powodować wiele dokuczliwych dolegliwości, więc warto jako naturalną terapię domową stosować regularne dostarczanie płynów do swojego układu pokarmowego, aby wyeliminować potencjalny czynnik chorobotwórczy, jakim może być niedobór wody w organizmie. Taka procedura stosowana była nawet przez pewnego irańskiego lekarza, który zawsze, zanim zalecił terapię lekami, wielu swoim pacjentom zalecał najpierw jedynie czystą wodę, każąc im się porządnie nawodnić. Bywało to tak skuteczne, że stosowanie lekarstw nie było już koniecznością, ponieważ pacjenci czuli się zdecydowanie lepiej. Pokazuje to, jak wielki wpływ na pracę naszego organizmu może mieć odwodnienie lub nawet tylko niedostateczne nawodnienie ciała - podpowiada autor https://skuteczne-suplementy.com.pl/.

Wiele badań przeprowadzonych przez naukowców z całego świata, jednoznacznie wskazują, na to że toksyny z używek takich jak kawa, alkohol, czy papierosy, są o wiele mniej szkodliwe dla organizmu, gdy jego stopień nawodnienia jest odpowiedni, ponieważ wtedy zostają one szybciej wyeliminowane i wydalone z organizmu. A jak tego dokonać? Dziennie powinno się wypijać około 2 litrów wody. Dodając do tego odpowiednią ilość w zależności od aktywności fizycznej i diety. Dietetycy zalecają wypijanie 1 szklanki wody, na każdą wypitą szklankę herbaty, czy kawy, ponieważ nie należy zapominać, że napoje te nie tylko nie nawadniają organizmu, a nawet mają działanie odwrotne.

W ciągu doby pozbywamy się wody tracąc ją poprzez skórę, a dokładnie jej pory, wraz z potem, poprzez płuca, z każdym swoim oddechem, poprzez jelita, w formie stolca oraz oczywiście na skutek działania układu wydalniczego, czyli poprzez działania nerek, w formie moczu.

Nie należy więc zapominać o regularnym dostarczaniu wody do organizmu, aby nie dopuścić do stanu pragnienia. Dlaczego? Ponieważ, jeśli czujemy, że chce nam się pić, oznacza to, że doszło już do odwodnienia organizmu w przynajmniej 1 %.Warto zaznaczyć, że odwodniony organizm staje się słaby i podatny na ataki z zewnątrz. Nasz układ odpornościowy nie działa tak jak powinien, przez co jesteśmy bardziej podatni na infekcje i choroby. Wzrasta także ciśnienie krwi, mogą pojawić się bóle głowy, uczucie niepokoju oraz zaparcia. Dodatkowo funkcje metaboliczne naszego organizmu zostają zaburzone, w skutek czego mogą występować kolejne nieprzyjemne dolegliwości.

Ile wody należy pić?

Wbrew pozorom prawidłowe nawodnienie organizmu nie jest rzeczą jednorazową i szybką. Nie wystarczy wypić rano pół litra wody i tyle. Tak wypita woda zostanie szybko wydalona z naszego organizmu, bez większych korzyści. Żeby prawidłowo nawodnić organizm należy regularnie przyjmować niewielkie porcje wody. Może to być co godzinę szklanka ( około 300 ml). Trzeba pamiętać, że każda dodatkowa szklanka herbaty, kawy, czy napoju energetycznego, powinna być równoważna dodatkowej ilości wody. Tak samo jest z aktywnością fizyczną, podczas której powinniśmy wypić przynajmniej szklankę wody dodatkowo. Aby uprzyjemnić sobie ten proces do wody można dodać listki mięty, plasterki ogórka lub cytryny, czy pomarańczy. Warto także wyrobić w sobie nawyk rozpoczynania dnia, od wypicia szklanki lub dwóch wody z cytryną. Podczas snu również tracimy wodę, więc trzeba ją uzupełnić, a dodana cytryna korzystnie wpłynie na nasz metabolizm i układ odpornościowy, a także pomoże w odkwaszeniu ciała. Dodatkową porcję wody należy przyjmować także w dni upalne.

Pamiętaj, że wody nie da się napić „na zapas”, więc kluczem do sukcesu jest regularność. W miarę upływu czasu na pewno zauważysz poprawę samopoczucia, wzrost odporności, a twoja skóra będzie gładsza, nawilżona i pełna blasku. Pozbędziesz się obrzęków, zapuchniętych rano oczu oraz możesz pożegnać się z cellulitem wodnym, powodowanym przez nadmierne nagromadzenie wody w organizmie, ponieważ dostarczając ją regularnie, nie będzie potrzeby jej magazynowania.

Jaką wodę pić?

Na półkach sklepowych aż roi się od różnego typu wód. Spotkać można wody mineralne, źródlane, smakowe, z dodatkami wapnia, magnezu, czy potasu. Jednak prawda jest taka, że aby sięgać po wodę regularnie, należy wybrać taką, która najbardziej nam smakuje. Jeśli jednak się wahasz, sięgnij po wodę mineralną, ponieważ ma ona więcej odżywczych składników, których niejednokrotnie może ci brakować. Raczej omijajmy wody smakowe, ponieważ dostarczą one do naszego organizmu więcej cukrów prostych i chemicznych „dosmaczaczy”, niż dobroczynnej i mającej nas nawilżyć od środka wody. Można także pić wodę kranową, po jej uprzednim przefiltrowaniu. Na rynku dostępne są filtry, wzbogacające wodę w dodatkowe składniki, takie jak na przykład jony magnezowe. Warto to przemyśleć.