Zielone światło dla urządzeń mobilnych

T
29 kwietnia 2017, 12:18

2016 był rokiem testów nowego podejścia do oceny serwisów internetowych. Sprawdzany był nowy indeks, dający pierwszeństwo w pozycjonowaniu serwisom posiadającym wersję mobilną. Dotąd jak wiadomo było odwrotnie. Ciągły wzrost liczby urządzeń przenośnych gdzie mobilna wersja jest podstawą, stał się przyczyną zmian. Wszyscy, którzy nie zadbali o responsive, będą mieli kłopoty. Pozycje serwisów mogą polecieć w dół.

Zielone światło dla urządzeń mobilnych
loading...

Istnieje wiele narzędzi do weryfikacji rozstrzału w pozycjach wersji desktopowych i mobilnych. Dzieje się tak ciągle według założeń starego indeksu. Wciąż jeszcze wersja mobilna nie ma pierwszeństwa.

Trzeba zatem przygotować się na batalię

Pozostało jeszcze sporo czasu na działanie, zanim Google zacznie stosować wytyczne mobile first index. Działania optymalizacyjne należy wdrożyć niezwłocznie.

Optymalizacja powinna wziąć na warsztat:

1. Zoptymalizowanie elementów serwisu pod kątem prędkości wczytywania. Użytkownicy są coraz bardziej niecierpliwi. Ich bytność na stronie skraca się coraz bardziej. Tym bardziej czas oczekiwania na załadowanie się serwisu nie może być większy niż dwie sekundy. Jak wykazują statystyki, jest to optymalny czas ładowania się plików. − Kopalnią rezerw wciąż jest grafika. Waga plików, ich rozszerzenia i technologie prezentacji mogą skutecznie spowolnić działanie serwisu. − Kolejnym zapleczem jest nadmiarowość kodu. Redundancja w tym przypadku jest eufemizmem. Po przejrzeniu kodu można odkryć niepotrzebnie zdublowane elementy.

− Przekierowania w obrębie serwisu często bywają kulą u nogi i warto zastanowić się nad sposobami wyszczuplającymi rozwiązania.

2. Technologia serwisu powinna służyć szybkości wczytywania i wrażeniom artystycznym. Jeśli strony działają we Flashu, należy pomyśleć o przepisaniu ich w HTML v. 5.

Apel o ograniczenie wyskakujących okienek powinien być odezwą zamieszczoną na kolejnym wyskakującym okienku. Takie popisy mogą skutecznie obrzydzić odwiedziny nawet najcierpliwszym użytkownikom.

Serwis przeznaczony na urządzenia mobilne powinien posiadać mobilny wygląd. Przyciski na stronie nie są obsługiwane kursorem myszki, dlatego powinny być przystosowane wielkością do dotykania palcem. Dbając o user experience, zapewniamy wygodę odwiedzającym i regularne powroty użytkowników.

3. Niedobory powierzchni na maleńkich ekranach ograniczają projektanta. Nie można sobie pozwolić na przesyt informacyjny. Chociażby w konstrukcji nagłówków. (Dowiedz się więcej na temat Optymalizacji strony internetowej pod kątem SEO: https://wezom.pl/services/optymalizacja-seo.)
Statystyki świadczą coraz dobitniej na korzyść urządzeń mobilnych. Trend utrzymuje się z nieubłaganą konsekwencją. Właściciele serwisów nie mogą sobie pozwolić na ignorowanie oczywistości. Kiedy nowy indeks stanie się rzeczywistością okaże się, kto zawczasu odrobił pracę domową.