When you browse on this site, cookies collect data to enhance your experience and personalize the content and advertising you see.
Visit our Privacy Policy to learn more. By continuing to use the site, you agree to this use of cookies and data.

Jak zadbać o zdrowy sen?

T
21 listopada 2018, 14:24

Odpowiednio długi i spokojny sen to podstawa naszej kondycji psychicznej i fizycznej. Dlatego warto wiedzieć, co wpływa na jakość naszego snu i co robić, aby dobrze się wysypiać. Jak zadbać o zdrowy sen?

Jak zadbać o zdrowy sen?

Sypialnia
Bardzo istotne jest traktowanie naszego łóżka jako miejsca bardzo intymnego, które kojarzyć się nam będzie z relaksem i odpoczynkiem. Nie warto zatem zabierać do łóżka służbowych dokumentów czy notatek. Przed pójściem spać koniecznie należy wywietrzyć sypialnie. Nawet zimą warto na chwilę przed położeniem się do łóżka otworzyć okno. W pomieszczeniu wypełnionym świeżym powietrzem śpi się dużo przyjemniej i naszemu organizmowi dużo łatwiej się relaksuje. Alternatywnym rozwiązaniem jest np. zakup nawilżacza powietrza do naszej sypialni.

Pomyśl o śnie jeszcze w trakcie dnia
Kolejną istotnym czynnikiem, który ma wpływa na jakość naszego snu, to zawartość naszego żołądka. Zaleca się, by nie jeść nawet do trzech godzin przed snem, a jeśli ciężko będzie wprowadzić to w nasz dzienny rytm, warto chociaż zrezygnować z ciężkich i tłustych kolacji. Aby nasz sen był jeszcze lepszy, dobrze zaplanować sobie stałe godziny położenia się spać oraz wstawania. Organizm człowieka bardzo ciężko do czegoś przyzwyczaić, natomiast w bardzo prosty sposób można go rozregulować. Dlatego jeśli w ciągu tygodnia codziennie budzisz się o 7, nie zmieniaj godziny budzika również w weekend.
Gorąca kąpiel
Gorąca woda otwiera pory, dzięki czemu organizm może usunąć część toksyn, co w dużym stopniu poprawi komfort naszego snu. Dodatkowo podczas kąpieli warto wykorzystać naturalne olejki lub balsamy, aby się odprężyć i zrelaksować.

Rytuał
Warto wyrobić w sobie nawyk przed kładzeniem się spać. Jeśli przed snem regularnie będziemy wykonywać jakąś pozytywną czynność np. czytanie książki lub uprawianie jogi, organizm będzie wiedział, że nadchodzi pora snu. Nie należy jednak zbytnio pobudzać organizmu tuż przed snem. Intensywny trening biegowy nie będzie dobrym pomysłem. Po ćwiczeniach organizm będzie pracował na wyższej intensywności i trudniej będzie zasnąć.

Odpowiedni materac
Zadbajmy też o materac i poduszkę. Zbyt miękki materac sprawi, że nasze mięśnie będą się napinać w poszukiwaniu optymalnej pozycji, natomiast za twardy spowoduje nacisk i złe krążenie. W efekcie obudzimy się zmęczeni, a nasze ciało będzie obolałe. Dobry materac to wydatek od kilkuset złotych, a czasami jego cena może wynieść nawet kilka tysięcy złotych. Dobra poduszka i kołdra również są bardzo istotne. Oddychający materiał, który będzie przepuszczał powietrze, pozwoli uniknąć przegrzania organizmu. Jeśli materac, który znajduje się w naszej sypialni, nie jest wygodny, warto kupić nowy i zadbać o zdrowy sen. Szybka gotówka w firmie Profi Credit może nam pomóc w sfinansowaniu takiego zakupu. Często szybka gotówka może być spłacana w ratach, dzięki czemu możemy zaplanować taki wydatek w naszym domowym budżecie. Jednak zanim uznamy, że szybka gotówka to rozwiązanie dla nas, spróbujmy walczyć z bezsennością innymi sposobami. Zdrowa dieta, odrzucenie alkoholu i używek wpłynie korzystanie na nasz organizm i może ułatwić zasypianie. Nawet jeśli nie, to bez wątpienia przełoży się to na inne korzyści.