Zdrowe odżywianie w gorące dni

T
21 czerwca 2016, 14:00

Kiedy żar leje się z nieba, nie mamy ochoty na ciężki obiad, a raczej na coś orzeźwiającego. Chłodniki są nie tylko smaczne i sycące, ale i zdrowe!

Zdrowe odżywianie w gorące dni
loading...

Chłodniki to zupy na bazie maślanki, warzyw i owoców. Ich przygotowanie zajmie wam tylko chwilę, ale smak ucieszy podniebienie każdego łasucha.

1. Chłodnik litewski

skład:

botwina - 1 kg

szczypior - 200 gr

koper - 100 gr

rzodkiewka - 150 gr

jajka gotowane - 5 sztuk

maślanka - 800 ml

ogórek świeży - 300 gr

sól, pieprz, musztarda

Botwniknę kroimy i parzymy w garnku. W tym czasie kroimy drobno resztę składników. Mieszamy z maślanką i przyprawiamy. Dodajemy botwinkę. Podajemy z gotowanym jajkiem.

2. Chłodnik letni cynamonowy

skład:

maślanka - 800 ml

suchary - 200 gr

melon - 0,5 kg

lody waniliowe - 300 gr

cynamon do smaku

Maślankę mieszamy z cynamonem i schładzamy. W tym czasie kroimy melon w grubą kostkę i dodajemy do maślanki. Podajemy z pokruszonymi sucharami i lodami.

3. Chłodnik owocowy

skład:

truskawki - 1 kg

maślanka - 800 ml

arbuz - 300 gr

melon - 300 gr

ananas - 300 gr

cukier i świeża mięta

Truskawki miksujmey, dodajemy maślankę i mieszamy. Dodajemy owoce pokrojone w drobną kostkę. Całość dorawiamy cukrem i posiekaną miętą. Podajemy mocno schłodzone.

Zdrowe odżywianie w gorące dni

4. Chłodnik z ogórków małosolnych

skład:

maślanka - 800 ml

ogórki małosolne - 1 kg

koper - 100 gr

chrzan świeży - 50 gr

sól, pieprz

Ogórki kroimy w drobną kostkę i mieszamy z maślanką. Dodajemy pokrojony koperek. Przyprawiamy solą i startym świeżym chrzanem.

5. Chłodnik hiszpański gaspaccio

skład:

sok pomidorowy - 1 l

oliwki czarne - 100 gr

ogórek świeży - 250 gr

pomidory - 150 gr

szczypiorek - 150 gr

chleb tostowy - 300 gr

czosnek w paście do smaku

sól, pieprz

Sok pomidorowy mieszkamy z drobno pokrojoną resztą składników. Podajemy z grzankami czosnkowymi.

Źródło - Fakt.pl