When you browse on this site, cookies collect data to enhance your experience and personalize the content and advertising you see.
Visit our Privacy Policy to learn more. By continuing to use the site, you agree to this use of cookies and data.

Dlaczego warto korzystać z opcji Zakupy Google do promocji sklepów internetowych?

T
30 stycznia 2015, 21:37

Reklama w Google AdWords to doskonała forma promocji sklepów internetowych, często rekomendowana jako jedna z najskuteczniejszych metod wsparcia sprzedaży on-line. Google stara się utrzymać pozycję lidera w zakresie proponowanych rozwiązań dedykowanych do promocji sprzedaży internetowej, co jakiś czas udostępniając nowe narzędzia. Jednym z nich są bez wątpienia Zakupy Google, którym warto poświęcić więcej uwagi.

Dlaczego warto korzystać z opcji Zakupy Google do promocji sklepów internetowych?

Usługa Google Shopping, dostępna w polskiej wersji wyszukiwarki od drugiej połowy 2013 roku, ciągle nie jest w pełni wykorzystywana przez firmy zajmujące się promocją w Google AdWords. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest fakt, że przygotowanie strategii promocji przy wykorzystaniu tej opcji wymaga odpowiedniej wiedzy, którą posiadają głównie firmy specjalizujące się w Google AdWords. Dlatego też warto zdecydować się na współpracę z profesjonalną firmą taką jak www.ditum.org, która posiada duże doświadczenie i kompetencje pozwalające na zaplanowanie promocji w sposób, który przy jak najmniejszym budżecie pozwoli osiągnąć jak najwyższy poziom konwersji.

Jakie korzyści dają sklepom internetowym Zakupy Google? Przede wszystkim możliwość promowania konkretnych produktów na najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwania. Oferty zakupu pojawiają się w specjalnym boksie, który pojawia się po prawej stronie naturalnych wyników wyszukiwania, ponad linkami sponsorowanymi. Kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarce nazwę konkretnego produktu, pojawia się boks z ofertami z Google Shopping. Promowane oferty posiadają link kierujący do strony sklepu, na której użytkownik może dokonać bezpośredniego zakupu, zdjęcie, cenę, nazwę sprzedawcy, opcjonalnie także hasło promocyjne. Umieszczenie boksu z ofertami promowanymi w Zakupach Google na samej górze wyników wyszukiwania zapewnia im dobrą widoczność i sprawia, że są one chętnie klikane przez użytkowników poszukujących konkretnych towarów. Dodatkowym plusem jest umieszczenie w ofercie zdjęcia produktu oraz jego ceny, dzięki czemu w link promocyjny klikają głównie osoby realnie zainteresowane zakupem danego produktu w podanej cenie, co znacznie zwiększa poziom konwersji z ruchu z wyszukiwarki. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że link dołączony do oferty w Google Shopping kieruje użytkowników bezpośrednio do strony, na której może on złożyć zamówienie, co ogranicza konieczność samodzielnego odnalezienia interesującego produktu przy wykorzystani wyszukiwarki lub filtrowania kategorii w sklepie internetowym.

Reklama w Zakupach Google jest rozliczana w modelu CPC (cost per click, czyli opłata tylko za kliknięcia), co w połączeniu ze stosunkowo wysokim poziomem konwersji sprawia, że jest ona obecnie jedną z najbardziej efektywnych metod wsparcia sprzedaży on-line. Powinny zainteresować się nią przede wszystkim firmy, których głównym profilem działalności jest sprzedaż towarów przez Internet, dla których najważniejszym kryterium skuteczności kampanii jest pozyskanie jakościowego ruchu i wysoki współczynnik konwersji z kliknięć z Google AdWords.