Odporność organizmu, a dieta

T
26 stycznia 2016, 17:41

Odporność twojego organizmu drastycznie spada w miesiącach jesienno-zimowych.Jest to wywołane głównie przez zmianę diety w tym okresie.

Odporność organizmu, a dieta

Latem spożywamy o wiele więcej owoców i warzyw, które dostarczają nam bezcennych witaminy. Zimą najczęściej sięgamy po żywność wysokokaloryczną, która nie pomaga naszemu organizmowi.

Pierwszym składnikiem nasze diety zimą powinna być witamina C. Na szczęście znalezienie jej zimą nie należy do wielkich problemów. Mam ją właściwie we wszystkich owocach i warzywach. Największą jej zawartością mogą się pochwalić:

Porzeczki czarne

Do nich niestety nie mamy dostępu zimą. Dobrym pomysłem jest zaprawienie soków na z tego owocu. Będą to takie nasze kapsułki witaminy C.

Papryka czerwona

Do tego warzywa mam dostęp całoroczny, więc przygotowanie posiłku z nią nie będzie sprawiało żadnych większych problemów. Jeżeli chodzi o jej przygotowanie w kuchni polecam nie przegotowywać jej. Jeżeli wkładamy ją do garnka to nie gotujmy ją od razu wrzućmy ją dopiero po zagotowaniu wody. Najlepiej żeby była półtwarda. Wtedy to właśnie zachowa najwięcej swoich właściwości.

Truskawki

Nie kupuj nigdy świeżych truskawek zimą wyglądają one pięknie, ale tak naprawdę nie mają one żadnej wartości odżywczej. Najlepiej zakupić jej w postaci zmrożonej. Zachowują one prawie takie same właściwości co świeże.

Innymi wartymi uwagi są: papryka zielona, kalafior, szpinak, kiwi, cytryny, Kapusta czerwona, kapusta biała.

Następną witaminą, która pozwoli nam zwiększyć naszą odporność jest witamina B. Właściwie możemy mówić tutaj o całym kompleksie tejże witaminy B3, B6, B12. Wszystkie one są niezbędne by nasz układ immunologiczny mógł sprawnie funkcjonować. Dostarczenie tych witaminy nie jest specjalnie trudne. Bogate w nią są takie produkty jak: mięsa, ryby, mleko, jajka, warzywa, orzechy ziemne.

Witaminy to nie wszystko jeszcze musimy stosować się do regularnych posiłków. Najlepiej 5 razy dziennie. Niech twój pierwszy posiłek będzie bardzo pożywny. Nie musisz w nim liczyć kalorii. Jest on naszym paliwem napędowym na cały dzień.

Źródło - http://wzmocnienie-odpornosci.pl