Jak zapobiec zimowej depresji?

T
29 grudnia 2015, 13:06

Zimowa depresja może dopaść każdego z nas. Brzydka, ponura pogoda sprzyja występowaniu złego nastroju i ogólnej niechęci. Jak sobie z nią radzić?

Jak zapobiec zimowej depresji?

Szybko zapadający zmierzch, brzydka pogoda, podczas której intensywnie pada śnieg oraz ujemne temperatury powodują, iż organizm bardzo szybko ulega zmęczeniu. Dodatkowo stres oraz wszelkie trudności podczas dnia odbijają się na umyśle. Czasami wystarczy drobna rzecz by przeważyła i wtedy od wpadnięcia w depresję dzieli tylko krok.

Powoli zbliżające się święta także powodują, iż poziom stresu oraz zdenerwowania zaczyna wzrastać wraz z końcem miesiąca. Wszystko to ostatecznie przekłada się na życie prywatne oraz na najbliższe osoby. Znalezienie dobrej i co najważniejsze skutecznej metody poprawienie samopoczucia jest niezbędne.

Zimową depresję można leczyć na kilka sposób. Przede wszystkim aktywnością fizyczną, dzięki której nie tylko zredukowany zostanie poziom stresu, lecz także poprawiony humor. Doskonale sprawdzi się pod tym względem wizyta na basenie. Kojące działanie wody bardzo szybko poprawi podejście oraz przyczyni się do lepszego samopoczucia.

Niekorzystne warunki pogodowe powodują również, iż odporność organizmu zostaje wystawiona na wielką próbę. Dodatkowo duże ilości stresu potęgują działanie, co w krótkim czasie doprowadza do depresji. O ile aurą wygrać nie można to istnieje bardzo dobry sposób by do minimum ograniczyć jej działanie. Niedobór promieni słonecznych można uzupełnić podczas krótkiej wizyty na solarium. Metoda ta nie będzie tak skuteczna jak zwykły spacer na świeżym powietrzu, jednakże w przypadku braku możliwości i czasu będzie dobrą alternatywą.

Standardowym sposobem radzenia sobie z pierwszymi objawami zimowej depresji może być także odpowiednia dieta, bogata przede wszystkim w aminokwas - tryptofan. Jego ilość wpływa na poziom serotoniny – neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za dobry nastrój, spokojny sen oraz mającego działanie łagodzące ból. Wystarczy dostarczać do organizmu dodatkowe porcje tego związku poprzez niektóre zioła (luceryna), banany czy nasiona słonecznika.

twoj-lekarz.com.pl

Słowa kluczowe: