Wakacje w drodze. Czym kampery przyciągają nowych nabywców?
Wyjść z pracy, wsiąść w kamper i odjechać w siną dal, nie oglądając się już nigdy za siebie – to marzenie niejednemu z nas chodzi po głowie. Co ciekawe, coraz więcej osób przekuwa zamiary na czyny i wciela ten pomysł w życie.
Liczba sprzedanych kamperów stale rośnie, zwłaszcza jeżeli spojrzymy na młodych nabywców. Zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie tzw. „millenialsi” decydują się na zakup kampera i używanie go jako głównego sposobu przemieszczania się podczas urlopu czy wakacji. Co – poza oczywistym poczuciem wolności – jest tak dla nich atrakcyjne w posiadaniu takiego pojazdu?
Relacja na żywo
Przeczytaj także
Zdaniem Kate Thompson, przedstawicielki Public Relations firmy Volkswagen, posiadanie kampera ma swoisty aspekt medialno-społeczny – podróżując nim, można bez większych problemów nadawać nieustanną relację z wyprawy dzięki stałemu kontaktowi przez różne portale, które dla „millenialsów” stanowią ważną część życia (źródło: https://www.cnbc.com/2017/08/11/rv-sales-soar-across-europe-and-us-as-people-fall-back-in-love-with-the-road-trip.html). Co istotne, nie brakuje osób, które utrzymują się w ten sposób, prowadząc intratne vlogi relacjonujące podróżnicze przygody i perypetie. To z kolei przyciąga kolejnych chętnych, którzy nawet jeżeli nie planują w ten sposób zarabiać na utrzymanie, to i tak mają ochotę skosztować swoistego życia w drodze.
Wzrost sprzedaży
Pościg „millenialsów” za poczuciem wolności przekłada się na zwiększoną sprzedaż samochodów kempingowych. Po tym, jak w latach 90. XX w. zostały wyparte przez oferty tanich linii lotniczych, kampery przeżywają obecnie drugą młodość, sprzedając się w coraz większych ilościach zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie. Przykładowo na Starym Kontynencie w 2016 r. odnotowano wzrost ich sprzedaży o 10,6% w porównaniu z latami poprzednimi (https://www.cnbc.com/2017/08/11/rv-sales-soar-across-europe-and-us-as-people-fall-back-in-love-with-the-road-trip.html) . Warto zauważyć, że na takim rozwoju sytuacji korzystają nie tylko sprzedawcy czy producenci, ale też firmy ubezpieczeniowe w rodzaju Lancaster Insurance, mające w swej ofercie specjalne polisy typu Motorhome Insurance - https://www.lancasterinsurance.co.uk/insurance/motorhome-insurance/.
Coraz więcej osób decyduje się zrealizować swoje marzenia, i wyrusza w podróż zakupionym kamperem. Przodownikami w tej dziedzinie powoli stają się właśnie „millenialsi”, którzy liczą na to, że ich opowieści z podróży przyniosą im profity.